Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba produktů pro destinaci Jižní Slovácko
Kozová, Martina ; Hojačová, Dita (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby produktů ve vybrané turistické destinaci Jižní Slovácko. V úvodní části jsou popsány teoretická východiska práce, především podstata managementu a marketingu destinace, destinačních produktů a jejich tvorby. Ve druhé části jsou realizovány analýzy zaměřené na zhodnocení současného stavu destinace, včetně rozboru turistické poptávky a porovnání s největšími konkurenty. Závěrečná část se zabývá návrhem produktů, které mají zvýšit atraktivitu turistické destinace pro návštěvníky.
Profil návštevníka turistickej destinácie južná Morava
Szigetiová, Lucia
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání spotřebitelského chování návštěvníků turistického regionu jižní Morava. Primárním cílem práce je identifikace a analýza návštěvníků zkoumané destinace s důrazem na jejich spotřebitelské chování a následné vytvoření profilů návštěvníků. Vedlejším cílem je srovnání chování návštěvníků před a po vypuknutí pandemie Covid-19. Na základě dat získaných od 1913 respondentů, pomocí dotazníkového šetření, bylo identifikováno návštěvnické chování, které bylo porovnáno s profilem návštěvníka z období před pandemií, dostupným od agentury CzechTourism. Profily návštěvníků byly vytvořeny pomocí shlukové analýzy. Práce obsahuje návrhy a doporučení využitelné organizacemi cestovního ruchu.
Spokojnosť zahraničných návštěvníkov v destinácii Jižní Morava
Blažeková, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu faktorů spokojenosti v turistické destinaci Jižní Morava. Na základě osobního výzkumu v terénu v 5 oblastech regionu Jižní Morava byla v měsících červen až září 2022 sbírána primární data dotazníkovým šetřením, ze kterého bylo pro účely této práce použito 370 dotazníků. Cílem práce je porovnat spokojenost v oblastech Brno a okolí, Slovácko, Pálava a Lednicko-valtický areál, Moravský kras a Znojmo a Podyjí. Dále byla zkoumána závislost celkového hodnocení spokojenosti na hodnocení jednotlivých faktorů. Na základě výsledků výzkumu jsou uvedeny návrhy na zlepšení faktorů způsobujících nespokojenost návštěvníků.
Portugalsko jako destinace cestovního ruchu
Šilarová, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Havlíčková, Blanka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je charakterizovat Portugalsko jako destinaci cestovního ruchu, stejně jako i zanalyzovat současný stav odvětví cestovního ruchu v této destinaci a pokusit se nastínit případné možnosti jeho rozvoje. Mezi dílčí cíle této práce, které by měly napomoct k naplnění cíle hlavního, patří popis ekonomického vývoje Portugalska v minulých letech, analýza nabídky produktů cestovního ruchu, které destinace v současnosti nabízí, vymezení místa cestovního ruchu v národní ekonomice země, a v neposlední řadě také popis současné politiky cestovního ruchu, kterou Portugalsko aktuálně prosazuje. Tato diplomová práce využívá především elektronických zdrojů dostupných z Internetu. Jedná se zejména o výroční zprávy, statistiky a odborné články. Vedle toho práce také využívá odbornou literaturu, která je relevantní k pojednávanému tématu. Tato práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol, které následují po krátkém úvodu na začátku práce. První kapitola má teoretický ráz a poskytuje definice odborných termínů z oblasti cestovního ruchu a z oblasti ekonomie. Druhá kapitola obsahuje základní informace o Portugalsku. Třetí kapitola je pak věnována politicko-ekonomické charakteristice Portugalska. Poslední kapitola pojednává o cestovním ruchu v destinaci Portugalsko, o jejím současném stavu i o jejím možném dalším rozvoji v budoucnosti. Práce je potom zakončena závěrem, který má shrnující charakter.
Vliv ubytovacího zařízení na rozvoj destinace kulturního turismu
Ottová, Martina ; Tittelbachová, Šárka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem ubytovacího zařízení na rozvoj destinace kulturního turismu. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, se kterými se můžeme v dané problematice setkat a další potřebné teoretické informace, které dále aplikujeme v části praktické. Cílem práce je zhodnotit, zda hosté vybraného ubytovacího zařízení využívají atraktivit daného místa a tím přispívají k rozvoji produktu destinace. Práce se také zabývá spotřebním chováním turistů v hotelu a dané destinaci a pomocí dotazníkového šetření je zjištěno, jestli využívají nabízených atraktivit a zda se do destinace chtějí vrátit. Je provedeno několik analýz, které zobrazují situaci v dané destinaci.
Tvorba produktů pro destinaci Jižní Slovácko
Kozová, Martina ; Hojačová, Dita (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby produktů ve vybrané turistické destinaci Jižní Slovácko. V úvodní části jsou popsány teoretická východiska práce, především podstata managementu a marketingu destinace, destinačních produktů a jejich tvorby. Ve druhé části jsou realizovány analýzy zaměřené na zhodnocení současného stavu destinace, včetně rozboru turistické poptávky a porovnání s největšími konkurenty. Závěrečná část se zabývá návrhem produktů, které mají zvýšit atraktivitu turistické destinace pro návštěvníky.
Perception of Attractiveness of Poland as a Tourism Space by Population of Czechia
Kubín, Ewa ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Siwek, Tadeusz (oponent) ; Kowalczyk, Andrzej (oponent)
Disertační práce je věnována analýze percepce atraktivity Polska jako turistického prostoru z pohledu obyvatel České republiky v širším kontextu vzájemných česko - polských vztahů v oblasti cestovního ruchu. Vychází z teoretických konceptů geografie cestovního ruchu a současně dále navazuje na jiná geografická odvětví (např. behaviorální geografii) a vědecké disciplíny (např. marketing anebo sociologii). Metodologický rámec práce těží z otevřenosti a multidisciplinární povahy cestovního ruchu, důraz je kladen na využití synergií vyplývajících z vzájemného doplňování různých pohledů na vědecký výzkum. Část práce vznikla s využitím metod a technik tradičně využívaných v geografii. Byl proveden: anketový výzkum mezi žáky základných škol, strukturované rozhovory se zaměstnanci cestovních kanceláří, semi-strukturované rozhovory s představiteli polských vládních institucí a také analýza internetových a tištěných zdrojů. Dodatečně byly použité metody a techniky častěji využívané v jiných disciplínách, mezi jinými: delfská metoda, analýza SWOT, mystery shopping, analýza internetových cestopisů a internetových zdrojů informací o Polsku a také analýza obsahu učebnic. Empirická část práce posloužila k realizaci čtyř základních cílů. Za hlavní z nich lze považovat identifikaci a zhodnocení názorů zvolených...
Vybrané faktory konkurenceschopnosti turistických destinací
Šašková, Hana ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce "Vybrané faktory konkurenceschopnosti turistických destinací" je vymezení problematiky regionů, regionální konkurenceschopnosti a způsobů jejího měření. Diplomová práce je rozvržena do dvou částí. V první teoretické části se zabývám charakteristikou cestovního ruchu, konkurenceschopností cestovního ruchu a možnostmi jejího měření. V praktické části se věnuji přímo Mikroregionu Šumava-západ, analýzou vybraných faktorů konkurenceschopnosti destinace a porovnání vybraných faktorů konkurenceschopnosti u dvou mikroregionů. V závěru se věnuji souhrnnému hodnocení a návrhům opatření pro zlepšení postavení mikroregionu Šumava-západ na trhu cestovního ruchu.
Konkurenceschopnost destinace Český Krumlov
Kratochvílová, Alice ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konkurenceschopnosti turistických destinací a otázkou jejího měření. Jejím cílem je návrh taktických opatření pro organizaci Destinačního managementu města Český Krumlov, které by měly posílit konkurenční pozici této destinace. Pro splnění cíle diplomová práce vychází z rešerše zahraničních přístupů k měření konkurenceschopnosti, které modifikuje v podmínkách české turistické destinace. Konkrétně využívá metody AHP k určení váhy faktorů konkurenceschopnosti a kombinace různých technik sběru informací k ohodnocení míry naplnění těchto faktorů. Údaje získané za Český Krumlov srovnává s jinými konkurenčními destinacemi v České republice a na tomto základě vyvozuje příslušná doporučení (opatření).
Udržitelný cestovní ruch na příkladu Ústeckého kraje
ŠESTÁKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem bakalářské práce je prostřednictvím analýzy zhodnotit stav cestovního ruchu v Ústeckém kraji a navrhnout opatření ke zlepšení tohoto stavu. Na základě informací z literární rešerše a situační analýzy je vytvořen dotazník pro terénní šetření. Po získání potřebného počtu byly dotazníky vyhodnoceny. Následně proběhly rozhovory s pracovníky v cestovním ruchu. Po zpracování výsledků proběhlo vyhodnocení hypotéz a byl navrhnut nový produkt cestovního ruchu. Produkt je zaměřen na šetrnou turistiku, cykloturistiku, rozvoj obcí a měst. Snahou je dostat udržitelný cestovní ruch do povědomí účastníků a přimět je tak k tomu, aby ho svým chováním podporovali.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.